هموروئید خارجی (بواسیر خارجی) که نام دیگر آن هموروئید ترومبوزه نیز می باشد به این دلیل خارجی نامیده می شود که یک زائده ای از مقعد بیرون می زند(خارج از ناحیه مقعد.)

 

هموروئید یا بواسیر خارجی چیست ؟

 

هموروئید خارجی در زیر پوست اطراف مقعد قرار می گیرد. این توده نسبت به تحریک و خونریزی حساس تر است و معمولا فرد احساس خارش شدید داشته و این توده با اولین خارش دچار خونریزی می شود. گاهی اوقات خون در کیسه ای در این هموروئید تجمع پیدا می کند. این کیسه خون بسیار دردناک، متورم، ملتهب و البته مستعد پاره شدن و خونریزی است.

 

دلیل شایع مبتلا شدن به هموروئید خارجی

 

زور زدن هنگام دفع مدفوع می تواند منجر به خراش توده و خونریزی منجر شود. گاهی گاهی فشار به هموروئید می تواند توده را به سمت بیرون مقعد بیاورد. در این صورت به آن هموروئید خارجی می گویند که البته بسیار دردناک است.

 

ترومبوزه به معنای ه می باشد، معمولاً فرد به دلیل فعالیت های سنگین و شدید ، برداشتن یک جسم سنگین، یا یک فشار یا یک استرس روحی دچار این بیماری می شود. در کتاب های درسی جراحی به ندرت از این موضوع یاد شده ولی در تجربه کاری بسیار شایع می باشد و وقتی از مریض پرسیده می شود، مشاهده می گردد طی یک روز تا یک هفته قبل از شروع این بیماری ، افراد یک استرس سنگین را پشت سر گذاشته اند.


کلینیک لیزر هموروئید ,خارجی ,مقعد ,خونریزی ,توده ,گاهی ,هموروئید خارجی ,بواسیر خارجی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخصصی ترین وبلاگ متوسطه اول مجله فروش و بازاریابی سرگرمی - خنده - عکس استاد گپ,استاد چت,لیس گپ,لیس چت,عشق گپ,عشق چت,لیز گپ,لیز چت آ ان بلاگ